Hvem løber med priserne i år?

Det er op til DIG, for DU kan være med til at bestemme, hvem der skal vinde priserne ved det store Award Show i november, hvor VIBORGegnens Erhvervsråd igen i år hylder erhvervslivet og uddeler priser.

Der er frist for indstilling til priserne i udgangen af september måned, og derfor er det nu, du skal sende dine favoritter til de forskellige priser, som er:

• Erhvervsrådets Årspris
  • Iværksætterprisen
  • Made in Viborg Prisen
  • Årets Erhvervsleder
  • Årets Viborg Talent
  • Verdensmålsprisen

Jury for hver pris
Ligesom sidste år, er der en dommerkomité for hver pris, som blandt andet vil bestå af sidste års vinder i den pågældende kategori og så et varieret udpluk af erhvervsfolk fra hele Viborg Kommune. Dommerkomitéerne har intet kendskab til, hvem der har indstillet kandidaterne.

- Dette håber vi kan give endnu større lyst til at indstille kandidater og give større opmærksomhed omkring priserne, siger erhvervsdirektør Henrik Hansen, der fortæller, at interessen for at indstille sidste år var stor. Men der må gerne komme endnu flere indstillinger i år, for der er mange, der fortjener at blive hyldet. - Så derfor: Gå ind på hjemmesiden www.awardshow2019.viborg.dk Læs om kriterierne for de enkelte priser, og send os dine bud på kandidater, opfordrer Henrik Hansen.

Sidste års vindere
Sidste år vandt murevirksomheden MLI Huse prisen som årets iværksætter. En del af deres store succes skyldes blandt andet deres medarbejdere.
- For håndværk handler om mennesker, ellers kan det ikke kaldes håndværk, lyder det fra indehaver Lars Ingemann.

Fastholdelse af medarbejdere er centralt for MLI Huse, og derfor gør de meget ud af at behandle deres medarbejdere ordentligt.
- Det er vigtigt for os at være en attraktiv arbejdsplads, hvor medarbejderne har lyst til at blive. Derfor er det naturligt for os, at de bliver behandlet med respekt, og at vi yder en ordentlig service overfor dem, siger Lars Ingemann.

Prisen for bæredygtighed
Prisen for bæredygtighed og social ansvarlighed gik sidste år til Havredal Praktiske Uddannelser. Hos Havredal Praktiske Uddannelser er målet at få skabt et arbejdsmarked, der kan rumme alle borgere – også dem med et særligt behov.
- Vi hjælper de unge mod en tilværelse som ligeværdige og aktive medborgere, hvor vi finder de enkeltes ressourcer og hjælper dem ud på arbejdsmarkedet, udtaler forstander Poul Erik Clausen.

På skolen er bæredygtighed og økologi i højsædet, og derfor bruger de meget tid på at finde bæredygtige løsninger til f.eks. landbruget, som er et af deres store arbejdsområder.
- Det er vigtigt for os at få inddraget eleverne, så de lærer om bæredygtighed, og hvorfor det er vigtigt, siger Poul Erik.

Prisen for bæredygtighed og social ansvarlighed er i år lavet om og hedder nu verdensmålsprisen.

Award Show 2019 finder sted i Vibocold Arena torsdag den 21. november, og konferencier er Huxi Bach. En bragende dygtig entertainer, fremragende musiker og yderst charmerende satiriker med altid tankevækkende kommentarer og underfundige pointer.

Du kan finde alt om showet på www.awardshow2019.viborg.dk – der bliver løbende opdateret.

Yderligere information om pressemeddelelsen fås ved henvendelse til VIBORGegnens Erhvervsråd – Henrik Hansen, tlf. 40134474 – heha@ver.dk