Nye og anderledes muligheder for finansiering

Hvor går man hen, når man skal skaffe kapital til udviklingen af sin virksomhed, generationsskifte eller start-up? Hør om de nyere og anderledes mulighed på Finansieringtræf d. 24. oktober i Viborg.

Er du på udkig efter investorer eller finansiering til udviklingen af din virksomhed, så er der i dag mange nyere muligheder. Spørgsmålet er, hvilken type, der passer bedst til dig og din virksomhed, og at have det rette netværk at sparre med.

- I vores arbejde hos Erhvervsrådet støder vi ofte på virksomhedsejere og ildsjæle, der efterspørger kapital eller investorer for at kunne tage næste skridt i deres udvikling af et nyt produkt, kundesegment, marked eller lave et generationsskifte, siger erhvervskonsulent Merethe Wrang fra VIBORGegnens Erhvervsråd og fortsætter. Vi skal være med til at sikre, at vores lokale erhvervsliv får kendskab til de mange muligheder, der findes for at få kapital og investorer i dagens marked. Her kan bl.a. nævnes muligheder som crowdfunding, SMVerhvervslån, organisationer med business angels, InvestorHub Viborg og mange flere.

For at kunne udbrede budskabet om nyere muligheder for kapitalfremskaffelse inviterer VIBORGegnens Erhvervsråd, som tidligere nævnt, til Finansieringstræf, d. 24. oktober hos DAHL Advokatfirma. Inviteret er det lokale erhvervsliv, så virksomhederne kan blive opdateret på området, møde nogle af de organisationer, der stiller kapital og investorer til rådighed og netværke med andre erhvervsfolk med samme interesse. Samtidig kan deltagerne høre mere om, hvordan man gør sig klar til en investering, og hvad man skal være særligt opmærksom på.

- Vi håber naturligvis, at der på dagen, vil blive etableret gode kontakter, som deltagerne kan arbejde videre med – og den vej igennem skalere deres virksomheder. Under alle omstændigheder er det vigtigt at orientere sig om mulighederne, før man kan afgøre, hvad der er det rette finansieringsmatch for sin virksomhed, siger Merethe Wrang.

Hvad kan du forvente at få med hjem?

Du bliver opdateret på udvalgte muligheder for kapitalfremskaffelse, og hvordan du bliver klar, og du får mulighed for korte møder med organisationer, der stiller kapital og investorer til rådighed, samt et udvidet erhvervsnetværk.

Mere end 50 deltagere har allerede tilmeldt sig Finansieringstræffet, der henvender sig til personer med interesse i at finde og/eller orientere sig om nye finansieringsmuligheder.

Det hele finder sted torsdag d. 24. oktober 2019 og er arrangeret i samarbejde med DAHL Advokatfirma. Tilmelding til VIBORGegnens Erhvervsråd er nødvendig. Du kan se programmet og læse om de spændende indlægsholdere her: Finansieringstræf 2019

Yderligere information om Finansieringstræffet fås ved henvendelse til erhvervskonsulent Merethe Wrang, VIBORGegnens Erhvervsråd på tlf. 20847863 eller mail: mewr@ver.dk