To anerkendte eksperter stiller skarpt på den digitale omstilling

Eksisterende forretningsmodeller sættes under pres! Det handler om at gøre noget anderledes, og den digitale omstilling er i højsædet.

Sådan lyder overskriften på det møde, VIBORGegnens Erhvervsråd afholder d. 23. januar 2019

Erick ThürmerJan Damsgaard

Det handler ikke bare om at gøre noget mere effektivt, men om at gøre noget anderledes! Samtidig er behovet for digitalisering åbenlyst! Sådan siger erhvervskonsulent Merethe Wrang fra VIBORGegnens Erhvervsråd, der er en af idemagerne bag gruppen Digi Erfa, hvor 16 lokale erhvervsfolk samles for at udveksle erfaringer om digitalisering.

Erhvervslivet udfordres i disse år af nyetablerede virksomheder med utraditionelle forretningsmodeller samt digitale services og produkter, der på kort tid erobrer en betydelig markedsandel.  Udfordringer, der tilsammen danner et krydspres, som truer nogle eksisterende virksomheders overlevelse. Potentialerne i f.eks. digital forretningsudvikling er enorme, og heldigvis er mulighederne for at holde sig orienteret og få hjælp til at komme videre, via viden og økonomisk tilskud, mange i Danmark.

Eftermiddag hos AC Hydraulic med fokus på mega trends og nye teknologier
VIBORGegnens Erhvervsråd vil udfordre erhvervslivet i Viborg Kommune til at tænke anderledes og sætte den digitale omstilling i højsædet, så forretningsmodellerne er godt rustet til fremtiden. Derfor har Erhvervsrådet flere arrangementer om digitalisering på programmet for 2019. Til det første arrangement har Erhvervsrådet alliereret sig med to anerkendte og erfarne erhvervsprofiler til en inspirerende eftermiddag hos AC Hydraulic, d. 23. januar 2019. Her vil der være fokus på mega trends og nye teknologier, der kan påvirke og forfine virksomhedernes forretningsmodeller.

CEO Erick Thürmer har været der, hvor ”festen var ved at være slut”. I dag er han en af dansk erhvervslivs mest visionære og markante ledere med 20+ års erfaring som virksomhedsejer, entreprenør og digitaliseringsekspert – en brobygger mellem digitalisering, forretning og menneskehed.

Professor Jan Damsgaard leder institut for Digitalisering, der forskningsmæssigt rangerer som det 13. bedste i verden og det bedste i Europa. Han forsker i forretningsstrategier for digitalisering, disruption, platformsøkonomi, Big Data og Internet of Things. Jan er i øvrigt student fra Viborg Katedralskole

Viborg og omegns erhvervsliv tager imod udfordringen
- I skrivende stund har mere end 65 deltagere tilmeldt sig i mødet hos AC Hydraulic, og interessen fra erhvervslivet i Viborg og omegn for at positionere sig endnu bedre er ganske pæn, udtaler Merethe Wrang. Vi har inviteret medlemmer af VIBORGegnens Erhvervsråd, men faktisk kan erhvervsfolk udenfor medlemskredsen også tilmelde sig til dette møde på ver.dk/arrangementer.

For yderligere information om arrangementet, kontakt VIBORGegnens Erhvervsråd Merethe Wrang på tlf. 20847863 – mfw@ver.dk