Nationale kroner til iværksættere i Viborg Kommune

VIBORGegnens Erhvervsråd har fået bevilliget 2,3 millioner kr. af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelsen til at støtte lokale iværksættere. Pengene skal bruges til et iværksætterprojekt, som skal hjælpe iværksættere til at komme godt i gang og booste deres udvikling.

Projektet udspringer af et tidligere projekt, hvor fokus var på ledige. Her deltog 121 ledige borgere fra Viborg Kommune i et afklaringsforløb, og mere end 80% af de deltagende borgere kom ud af deres ledighed.

- De erfaringer, vi fik fra det forløb, bruger vi i det nye iværksætterprojekt henvendt til nuværende og kommende iværksættere, for vi ved, at det er meget vigtigt for iværksættere, at de får råd, vejledning og støtte gennem længere tid, hvis de skal have en god chance for at skabe en succesrig virksomhed, siger erhvervsdirektør Henrik Hansen.

Det nye iværksætterprojekt er for førstartere og nystartede iværksættere op til to år, som har en godkendt forretningsplan, og som vil udvikle deres kompetencer. Hos VIBORGegnens Erhvervsråd kommer vi bl.a. til at tilbyde kompetenceudvikling, mentorforløb hos lokalt forankrede mentorer, fast konsulent og et arbejdsfællesskab hos erhvervsrådet. Projektstart bliver primo 2020.

For yderligere information kontakt erhvervs- og iværksætterkonsulent Ian Norman iano@ver.dk tlf. 50715115 eller erhvervsdirektør Henrik Hansen heha@ver.dk - tlf. 40134474.