Erik Sønderby går på pension

Erik Sønderby

Chefkonsulent i VIBORGegnens Erhvervsråd Erik Sønderby, har onsdag den 28. marts, sidste arbejdsdag i erhvervsorganisationen. Men trods pensioneringen fra VIBORGegnens Erhvervsråd planlægger Erik Sønderby ikke at stoppe arbejdslivet helt.

Tværtimod vil han i fremtiden trappe op på arbejdet med strategiudvikling, sparring og bidrage med sin erfaring i virksomhedsbestyrelser i nogle af de virksomheder han har hjulpet på vej i de godt 10 år, han har virket i erhvervsrådet.

- Det er vemodigt at stoppe i VIBORGegnens Erhvervsråd, og det vidner blot om, at det har været et godt sted at være. Men udover at trappe op i andre sammenhænge får min kone og jeg mere tid til at se vores fire børnebørn i Bjerringbro og Tjæreborg, siger han.

Tilbage i 2007 blev Erik Sønderby ansat som erhvervskonsulent i VIBORGegnens Erhvervsråd, og et år senere udnævnt til chefkonsulent.

Igennem årene har Erik Sønderby vejledt rigtig mange iværksættere, både inden for traditionelle erhverv – men, også de mange iværksættere, der er udsprunget af de kreative miljøer hos The Animation Workshop og Medieskolerne i Viborg.

Det er også, igennem årene, blevet til en mængde foredrag i skoler, institutioner og andre erhvervsmæssige sammenhænge samt Introaftener for iværksættere hver måned i alle årene.

Før tiden i VIBORGegnens Erhvervsråd havde Erik Sønderby en 30 år lang karriere som ejerleder i Sønderby Grafisk i Bjerringbro, og før det som bankmand i Den Danske Provinsbank.

Lokalt har han blandt andet været formand for bestyrelsen i Dansk Arbejdsgiverforening i de sydlige 8 kommuner i det gamle Viborg Amt, formand for Busbjergspillene, formand for Bjerringbro Gymnasiums Venner, medlem af bestyrelsen i Nørgaards Højskole, medlem af bestyrelsen i Bruunshåb Papfabrik og meget andet.

Privat bor Erik Sønderby sammen med sine hustru Kirsten på Engvejen i Bjerringbro.

- Jeg har bestemt fået lov til at løse mange spændende opgaver, og ser tilbage på min tid i VIBORGegnens Erhvervsråd med glæde, siger Erik Sønderby, og erhvervsdirektør Henrik Hansen supplerer
– På egne og hele VIBORGegnens Erhvervsråds vegne takker vi Erik for hans gode bidrag til udviklingen af iværksætteri i Viborg kommune gennem alle årene og ønsker ham held og lykke med den nye tilværelse.