Byggeri TRÆF med fokus på teknologiske muligheder

VIBORGegnens Erhvervsråd indbyder til det årlige Byggeritræf, hvor byggebranchens lokale aktører ønsker hinanden GODT NYTÅR og kigger på de spændende muligheder, der ligger for deT kommende år

I år har VIBORGegnens Erhvervsråd valgt at fokusere endnu mere på samarbejde, netværk og teknologiske muligheder; f.eks. får deltagerne en enestående mulighed for at opleve den nyeste teknologi inden for byggebranchen, herunder test af Virtual Reality.

Mercantec vil fortælle om deres samarbejde med byggebranchen. Viborg Kommune fortæller om sagsbehandling, lokalplaner, håndværkerlisten samt aktuelle udbud, og VIBORGegnens Erhvervsråd fortæller om, hvilke servicetilbud de har virksomhederne i byggebranchen.

Efter en pause med god tid til netværk giver Boligselskabet Sct. Jørgen og Boligselskabet Viborg den aktuelle status for deres renoverings- og byggeplaner, og der vil være paneldebat med lokale virksomheder med tilknytning til byggebranchen.

Brug af teknologi i byggeriet
Byggeri TRÆF 2019 afsluttes med to indlæg om brugen af teknologi i byggebranchen. Først er det Rambøll, der fortæller, hvordan de bruger teknologi i forbindelse med byggeriet, og sidst er det den amerikanske virksomhed EON Reality, der viser eksempler på hvordan Virtual Reality og Augmented Reality (VR/AR) kan bruges i byggebranchen. EON Reality slog i oktober måned dørene op i Viborg til et nationalt center for interaktiv udvikling.

Allersidst er der netværk og frokost – en pølsevogn - samt mulighed for at prøve VR/AR værktøjer.

Hvis du vil tilmelde dig Byggeri TRÆF 2019, kan du gøre det her. Det finder sted d. 4. januar fra kl. 7.30, og deltagelse er gratis.

Yderligere information fås ved henvendelse til erhvervskonsulent Ole D. Sørensen ods@ver.dk – tlf. 23103139 eller erhvervskonsulent Ole Hylleberg olh@ver.dk – tlf. 24858462